lördag 21 december 2013

The planet is fine, the people are fucked



Idag var det sista skoldagen! Vi hade knytkalas två sista timmarna och vi såg på film(lite som på lågstadiet haha). Efter skolan träffade jag Lyra. Vi var en stund hos henne. Vi gav till varan våra julklappar. Jag gav till henne ett iphon skall som hon talat om, och hon gav till mig en Victoria’s secret parfym som hon köpt från New York. Det är just det jag önskade av min gudmor som julklapp, för att hon bor i USA. Men man kan inte skicka det på posten. Så jag är super glad för min present. Tack ljuvliga Lyra! Vi var inte länge hos Lyra så åkte vi in till stan. Vi var på kaffe och gick en stund runt i stan, men sen bestämde vi oss för att fa och se på nya Hobbittin, den var jätte bra! Filmen var ganska lång, så jag var hemma först 1 tiden.

Jag tycker inte om att gå hem så sent på kvällen så jag bedde min bror att komma i mot. Men han kom inte, för att han ville spela istället... Batteriet på min telefon var nästan slut så jag måste springa hem, så att min ficklampa i telefonen inte skulle hinna slockna. Och jag är alltså verkligen är rädd för mörker, inte för att jag tror att det lever några monster i skogen, men för att världen är som den är och man vet aldrig vad som kan hända. Jaa men i alla fall fick jag en panik attack när jag sprang i mörkret. Det kändes som jag inte kom framåt. Så när jag kom hem fick jag ingen luft, jag trodde först att det var astma(fast jag inte har astma). Men jag kunde inte sluta andas hysteriskt så pappa gav ändå till mig av hans astmapipa. Jag har aldrig i mitt liv fått en panikattack.. så därför är det här en stor grej till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar